Communicatie binnen teams
Communiceren binnen teams
Communicatie is onmisbaar. In je relatie, op school, met je vrienden en óók op je werk. Maar op de werkvloer gaat het niet altijd van een leien dakje. “Ik hoor wat je zegt”, wil niet zeggen dat jouw boodschap ook effectief overgekomen is.
Komt dit je bekend voor?
- Die collega drukt altijd zijn zin door en luistert nooit naar mijn adviezen.
- De manager neemt geen tijd om naar mij te luisteren en wil alleen maar verder met het proces.
- Ik erger me aan mijn collega, maar ik durf er niets van te zeggen. Voordat je het weet worden we op het matje geroepen bij HR.
- In teamvergaderingen houd ik maar gewoon mijn mond, dat is wel zo makkelijk. Anders krijgen we weer zo’n ellenlange discussie.
Goede communicatie, gebaseerd op vertrouwen en veiligheid. Het lijkt zo makkelijk, maar het is verdraaid moeilijk. Noordcoach Team- en Leiderschapsontwikkeling helpt teams bij het beter communiceren. Respectvol en duidelijk. Zodat elk lid van een team handvatten krijgt om te zeggen wat gezegd moet (kunnen) worden.